fredag 27. mai 2016

Mine to oldemødre

Hvordan er det å vokse opp med én oldemor i Norge - og én i Gambia? En norsk oldemor kan man sitte på fanget til og spise kaker hos. En gambisk oldemor på bilde. Klikk på knappen under for å laste ned og installere siste versjon av Flash. Sendes innen 1‑virkedager.


Boka kan bestilles hos forlaget. Den er koselig og har fine bilder. En fra Gambia og en fra Norge. Pappaen min kom med båt helt fra Gambia og forelsket seg i en pen jente med langt, brunt hår. Marielle said: Av barnebøker jeg tok fordi søte cover og titler var fire om sorg og død.


Og hun skuffer ikke når hun nå har utgitt bildeboka Odd er et egg,. Mine to oldemødre has ratings and review. Desverre så er boken utsolgt fra. Min norske oldemor var litt av en tøffing. Hun lærte meg å synge norske sjømannsviser, som jeg vartet opp med i barnehagen.


På dette bildet av mine oldeforeldre med familie, som antakelig er tatt på slutten av 30-tallet, kan man se sørveggen slik den opprinnelig så ut. Ble oldemor da hun bare var år gammel. En varm tekst og flotte illustrasjoner forteller om ei lita jentes møter med sine oldemødre.


Slektsforskning har ført meg til Skrova, der mine tipp oldeforeldre og oldeforeldre kom fra. Ovedie, Hedvig, Elvina, Borghild. Ellers liker jeg veldig godt: Ane,. Kollektiv Hjem er uten øvre.


Fra venstre: Min tipp oldefar Jürgen Tiedeman, oldemor Magdalene Tiedemann og oldefar Thorvald Beyer på Villa Balconen i Bergen. Finner henne ikke i noen register. I dag vil jeg skrive litt om mine glassmesteraner,. Hvor mange oldemødre har du?


Jeg har enda mine , og oldemødre , den yngste er 75. Babyen vår når han blir født vil være så heldig at han vil ha gjennlevende oldemødre. Min oldemor : Olive Marie Amundsdatter Angel.


Veldig gøy å se mine tippoldforeldre,visste ikke engang at vi deler identiske navn,noe jeg og gjorde med min farfar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg