tirsdag 26. september 2017

Kjede seg

Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Se utvalget her i vår nettbutikk. Hjelper deg med å smøre og rense kjedet på din sykkel for lenger levetid. Alle kjeder seg fra tid til annen. Skrevet av ungdomsjournalist Amalie.


Baldursson har blant annet forsket på konsekvensene av å kjede seg i en jobb med svært lite frihet, og er dermed rett mann til å svare på følgende.

Nei, sier den kristne tradisjonen. De mennesker som bemektiger seg den forrett å kjede andre, har også det fortrinn at de ikke kjeder seg selv. Og jeg synes det er en skikkelig uting at barn ikke tidvis kjeder seg.


Men er vi så aktive i livene våre at vi mi. Det viktigste du kan gjøre for barna dine er å lære dem å kjede seg. Eller enda bedre: Kjed dere sammen, sier den danske familieterapeuten Jesper. Flere en meg som har dager hvor det ikke er noe kult som skjer?


Horten (NRK): Er du kjapt oppe med mobiltelefonen eller nettbrett hvis barnet ditt kjeder seg ? Barnet ditt har godt av å kjede seg innimellom, sier psykolog.

Kokkeløren har, som oss, en glødende lidenskap for gode og lokale råvarer. Vi vet også at vi har mange kunder som ønsker det lille ekstra, og alle. Hjelpetelefonen Kors på Halsen blir ringt av barn som kjeder seg og lurer på hva de skal finne på i sommerferien. Intervju: Harald Skjønsberg En grå og regntung mandag i oktober forlater den middelaldrende lektoren Elias Rukla sin bolig i Jacob Aalls gate for å begi seg til.


Det er viktig å kjede seg , sier. Den andre grunnen er at jeg tror det å kjede seg er bra for kreativiteten. Når man får muligheten til å kjede seg , begynner hjernen å jobbe med å finne på.


Hvilken viktig ting kan du gjøre for barnet ditt i ferien? I sommer gjorde jeg en ting jeg ikke kan huske sist jeg gjorde. Vi hadde evakuert fra regnværsutsiktene på Vestlandet og installert oss hjemme i stedet.


Da jeg vokste opp, fikk jeg bestandig høre at det var sunt å kjede seg. Du har godt av å kjede deg litt, sa pappa. Men faktisk kan det å kjede seg en gang i blant, ha noen svært interessante fordeler som er verdt å analysere. Jeg skjønte aldri helt hvorfor. Så farlig er det å kjede seg Du bør helst ikke sitte for lenge og stirre i veggen, sier ekspertene.


Her ser du hvorfor det er farlig å kjede seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg